niedziela, 15 stycznia 2012

Zielono mi:)

Za oknem biało i zimno a mnie naszło na lato.
Sortowałam dzisiaj szmatki* a wśród nich lekkie, zwiewne jak piórko sukienki i tak mi się rozmarzyło.
Więc też niech i obiad będzie jakiś letni:)

A, że udało mi się dorwać świeży szpinak (tak wiem, sztucznie pędzony, ale nie potrafię się oprzeć) to moje ulubione wakacyjne danie.

Penne ze szpinakowym pesto

3 garście świeżego szpinaku
garść orzechów włoskich
3-4 łyżki parmezanu
2 łyżki sera feta
3 ząbki czosnku
kilka listków Bazyli
sól morska, pieprz kolorowy w ziarnach
130 ml oliwy z oliwek
puszka tuńczyka w kawałkach w wodzie
250 g makaronu penne

Makaron gotujemy al dente. W międzyczasie wszystkie składniki (oprócz tuńczyka) miksujemy blenderem (lub innym urządzeniem) aż do uzyskania w miarę jednolitej i gładkiej masy. Ugotowany i przelany zimną wodą makaron przekładamy na patelnię z rozgrzaną oliwą.

Podsmażamy, mieszając 4 minuty. Następnie dodajemy 2-3 łyżki szpinakowego pesto. Mieszamy tak aby masa oblepiła cały makaron, podsmażamy makaron z pesto 3 minuty. Przekładamy na talerze, dodajemy odcedzonego tuńczyka i ozdabiamy listkiem bazylii. Możemy też posypać odrobiną parmezanu.

Pyyycha!!


P.S. Jeśli ktoś zagląda czasami na serwis papilot.pl to przepis tam zamieszczony jest także mój:)

*od jakiegoś czasu prowadzę sklep z odzieżą z drugiej ręki- stąd to niewdzięczne zajęcie jakim jest sortowanie;
za jakiś czas planuje otworzyć także internetowy sklep retro,ale tym się jeszcze pochwalę:))

4 komentarze:

  1. Szpinaku w mojej kuchni ostatnio sporo więc i miejsce na makaron się znajdzie ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Czekam na ten sklepik, kiedy otwarcie? :)
    Makaron ze szpinakiem... Tez mi sie zamarzylo tak ostatnio wieczorem i zrobiłam na szybko, zawsze smakuje :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A myślę, że już niedługo:) Pochwale się kiedy będzie:)
      A szpinak- kiedyś go nie doceniałam i nie patrzyłam w jego stronę a teraz ciągle się zachwycam:))

      Usuń

Cześć! Miło, że zaglądasz:) podziel się swoimi myślami.